سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام خامنه‌ای: با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّۀ الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند. (13 دی 1398)
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
جانم فدای امام خامنه‌ای
امیر عباس
فکر می‏ کنم کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم و با امید زندگی می ‏کنم.
اخبار مرتبط با امام خامنه‌ای
جدیدترین خبرها
خبرهای برتر
خبرهای پربازدید
خبرهای برگزیده


الهی هب لی کمال الانقطاع الیک.


اعتکاف
شست و شویی کن و آنگه به خرابات خرام.


اعتکاف
سلام بر معتکف پرده ی غیب.

 
اعتکاف
خدایا تو را می خوانم، تو به فقر و فاقه و بی کسی ام ترحم کن.


اعتکاف
معتکف با اعتکافش گناهان را حبس می کند.


 اعتکاف
خدایا از بلایای فرهنگی و اخلاقی در امانمان بدار.

 
اعتکاف
خدایا ما را ببخش. شاید آخرین سجده ی مان باشد.

 
اعتکاف
خدایا اگر پس از سه روز عبادت و گریه ما را نبخشیده باشی دیگر چه کنیم؟


اعتکاف
گویی حوادث یوم الحساب پیش چشمانمان است ...

 
اعتکاف
بدون شرح


  + پنج شنبه 86/5/4 - 2:0 عصر - نویسنده: امیر عباس
 

عکسی که لوگو از آن انتخاب شده است.


  + یکشنبه 86/1/5 - 10:32 صبح - نویسنده: امیر عباس
 

 

زمین فکه
ای زمین فکه! روز آشکار شدن رازها گواهی بده که حرمت قدمگاه شهیدانمان را پاس داشتیم.

 
 دوکوهه
تو با این چشمان ظاهر‏بینت گمان می‏کنی که دوکوهه اکنون خالی از سکنه است، اما بدان که شهیدان از این پادگان دل نکنده‏اند؛ و اگر چشم دلت باز بود، شهیدانِ
دو لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) و 27 محمد رسول الله(ص) را می‏دیدی که دوکوهه را تنها نگذاشته اند.

 
آقا مهدی زین الدین
در طول سفر آقا مهدی با ما بود. اگر چه در سرزمین خیبر و دیگر مناطق، نام او کمتر بر زبان‏ها جاری شد و حتی در فکه که لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) مستقر بود، حتی تصویری از آقا مهدی زین‏الدین به چشم نمی خورد. اما من در طول سفر و در فکه مهمان آقا مهدی بودم.


گناه ؟؟؟؟؟؟
این تابلو نوشته حرف آخر را زده است. مشکل از معرفت ماست!


قایق
کجایند مردانی که با عشق به لقای پروردگار، به زمین پر از آتش و دودِ نبرد، قدم می گذاشتند؟ کجاست قایق‏های روشن و عطر دل انگیز بنزین و دود خاکستری موتورهای قایق و همهمه‏ی رزمندگان؟ کجاست آن شور و هیجان؟


کار برای خدا
عشق به خداست که سختی ها را آسان می کند؛ آری کار برای خدا خستگی ندارد!


نفس
انّ النّفس لامارة بالسّوء الّا ما رحم ربی. خدایا تو خود یاریمان ده!


اروند رود
این جماعت آواره ی کوه شهیدان‏اند. ساحل اروند در چشم زائران، اعتبارش را از رزمندگانی گرفته است که بهترین بندگان خدا بودند و این خاک و آب نقطه‏ی رهایی شان به سوی دوست و آغاز تاختشان علیه دشمنان بود. 


دیدگاه اروند رود
خدایا تو را سپاس می گوییم که به دیدگاه شهیدانمان رهنمون شدی. همین جا بنشین برادر و در برابر حق، پیشانی‏ات را بر نی‏های مرطوب ساحل اروندرود بگذار و گناهانت را اعتراف کن و از حضرتش توفیق بطلب. آنگاه بکوش تا راه شهیدان را ادامه دهی.


لباس شهید محمد علی جهان آرا در موزه جنگ خرمشهر
لباس فرم شهید محمد علی جهان آرا در موزه‏ی دفاع مقدس خرمشهر است، اما گمان مبر که جهان آرا زنده نیست و اگر نوجوانان خرمشهری او را نمی شناسند، از عدم حیات مسئولان است. اگر محمد جهان آرا زنده نیست، پس او که در مسجد جامع، با لبانی خندان و چشمانی نگرانِ فرهنگ جامعه‏ی اسلامی‏مان، به زائران خوش آمد می گفت که بود؟!


مسلح به قلم
آن برادر که خودکار خواست، تو و برادرت «ادیب» همزمان خودکاری بیرون کشیدید و تعارفش کردید؛ و بعد تو گفتی که ما همه مسلح ‏ایم! تو حرف خنده داری نزده بودی و تعجب کردی که چرا خندیدند؟ ما اکنون به همین قلم مسلح‏ ایم و تا آخرین قطره‏ی خون(!) خواهیم نوشت.


معراج شهدا
کفش‏ها را از پا بیرون بیاور خواهرم و ساکت باش تا آخرین زمزمه‏های به معراج رفتگان را بشنوی؟ شنیدی؟ اگر پاسخت منفی است، زیارتت را اعاده کن خواهرم!


قافله راهیان شهدا
ما خود نمی رویم رَوان از قَفای کَس            او می بَرَد که ما به کمَند وی اندریم


مزار شهید علم الهدی
اینجا مزار شهدای هویزه و زیارتگاه دانشجوی شهید سید حسین علم الهدی و یارانش می‏باشد. بسیجی، مطیع ولایت است و عهدش را با خون امضا کرده است و این چنین است که از دشمن و اسلحه و تهدیداتش واهمه ندارد.


عطش در فکه
تو چه می دانی که در برهوت سوزان فکه عطش چه معنایی دارد؟ این را از برادر آذری زبانی بپرس که نتوانسته وعده‏اش را به دوستان مجروحش عملی کند و تنهایشان گذاشته تا در غربت سوزان رمل‏های داغ فکه به سوی دوست پربکشند؛ و تقدیرش این است که هر سال بیاید و روایت کند و بسوزد. او نیک می داند که مخاطبین، هر چه هم ضجه بزنند و اشک بریزند و از خود بی‏خود شوند، باز معنی عطش را در رمل‏های داغ فکه نخواهند دانست. بیهوده تلاش نکن برادرم و خواهرم! تو نمی‏دانی که عطش چیست! فقط به یاد داشته باش که در همین نقطه و در محضر شهیدان، از گناهانت توبه کردی و وعده کردی که سال آینده سبکبار زائر این دیار شوی.
به یاد داشته باش!
 

 

پی نوشت: سفر همیشه آموزگار خوبی بوده است. در سفر چند روزه‏ی اخیر در همراهی خواهران دانشجویم دانستم که در هر حال باید بنویسم؛ چرایش بماند برای خودم! می‏نویسم؛ بدون توجه به حاشیه‏ها و آنچه تا کنون گذشته است و بدون در نظر گرفتن خط و مشی ِ این و آن.
از نظر بازی ما بی خبران حیران اند        من چنینم که نمودم دگر ایشان دانند   (حافظ)


  + چهارشنبه 85/12/23 - 5:20 عصر - نویسنده: امیر عباس
 
  + یکشنبه 85/10/3 - 8:36 عصر - نویسنده: امیر عباس
مشارکت در بحث ()
 

 

دیشب که شب ولادت امام رضا – علیه السلام – بود، در حالی که به یاد تمام دوستان اینترنتی بودم به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه – سلام الله علیها – مشرف شدم. تمام دوستان را، تا آنجا که حافظه یاری کرد، نام بردم و دعا کردم و بعد هم از طرف همه و به نیت کسانی هم که احتمالاً نامشان از قلم افتاده بود، ادب زیارت را به جا آوردم.
اینها را گفتم که عزیزانم یادشان باشد برادر خود را از دعای خیر فراموش نکنند. باور کنید وقتی می نویسم دعا بفرمایید، از روی عادت یا تعارف نیست، بلکه به این دلیل است که واقعاً به دعایتان احتیاج دارم. به ویژه یک مورد در نظرم هست که امیدوارم با دعای شما خوبان، به هدف اجابت برسد؛ پس حتماً دعا بفرمایید.

به دلیل ممنوعیت تصویر برداری، دوربین حرفه ای به همراه نداشتم، اما با یک گوشی تلفن همراهِ ارزان قیمت، چند عکس گرفته ام که اگر مایل بودید مشاهده بفرمایید. اگر حرم خلوت به نظر می رسد به این دلیل است که ساعت حضور ِ این جانب، بعد از نیمه شب بوده است.

 
هدف: آسمان مقابل


نمایی از صحن امام خمینی (ره)


مرقد حضرت آیت الله بروجردی (ره)


شیعیان هنوز عزادار حضرت آیت الله تبریزی (ره) هستند.


ایشان در جوار عارف برجسته، حضرت آیت الله بهاء الدینی (ره) مدفون شده اند. قبر نزدیک تر، متعلق به شیخ المجتهدین، حضرت آیت الله اراکی (ره) است.


بدون شرح


شرح این عکس با شما، منتظرم!


مرقد شیخ شهید ثانی اشراق، حضرت علامه شهید مرتضی مطهری (ره) هیچ گاه از زائر خالی نیست، حتی ساعت 1 بامداد.


این هم مزار مطهر استاد تفسیر علامه مطهری، صاحب تفسیر عظیم المیزان، حضرت علامه طباطبایی (ره).


مجلس بی ریاست. جماعتی از زائران به بخشی از صحن موصوف به دارالقرآن پناه آورده و آرمیده اند. ظریفی می گفت: نشان عاشق آن باشد که شب با روز پیوندد / تو را که خواب می گیر نه صاحب درد عشاقی!


السلام علیک یا فاطمه المعصومه


ضریح مطهر را از مقام بالاسر می بینید. نماز در این مکان را مجوز بهشت گفته اند!


یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه.


این جماعت نیمه شب اینجا چه می خواهند؟!


این دو جوان در گوشه ای دنج، قرآن عظیم را گشوده بودند و با سرعت از روی ترجمه ی آن می نوشتند. چیزی شبیه یک تحقیق تکلیفی. خلوتشان را بر هم نزدم.


معلوم بود که به حاجتی از راه دور آمده است. عیالش استراحت می کرد و خود به قصد عبادت در حال تجدید قوا بود.


نمایی از صحن مسجد اعظم.


تابلو اعلانات در این وقت شب نیز مشتری دارد.


نمایی از صحن عتیق.


یکی از کفش داری های صحن عتیق.


این وروجک ها هم برای زیارت آمده بودند.


در صحن مطهر و در هوای سرد به همراه خانواده و اقوام با آب سرد وضو می گرفت و از صفای وضو با آب سرد زمستان سخن می گفت!


والسلام علیک یا بنت رسول الله (ص).


  + یکشنبه 85/9/12 - 6:45 عصر - نویسنده: امیر عباس
مشارکت در بحث ()
 

               


  + چهارشنبه 85/4/21 - 11:56 عصر - نویسنده: امیر عباس
 

 

                

بعضی دوستان به سلاح کلاش امیر عباس ایراد گرفته اند. خوب این هم یک عکس دیگر. امام (ره) خطاب به رزمندگان فرموده بودند:«با یک دست سلاح و با دست دیگر قرآن را برگیرید.» و این شد که این عکس نمادین را گرفتم. زمان آن هم مربوط می شود به نزدیکی های عملیات خیبر.

کیفیت عکس را هم به بزرگی خودتان ببخشید. راستش آن زمان و سال های بعد که این عکس بدون مراقبت های ویژه نگه داری شده است، خوابش را هم نمی دیدم که زمانی لازم باشد در یک وبلاگ به نظر مخاطبین برسد.


  + پنج شنبه 85/4/15 - 5:51 عصر - نویسنده: امیر عباس
 

نمایشگاه بین المللی کتاب و نمایشگاه مطبوعات امسال هم به پایان رسید. در عرصه ی دفاع مقدس کارهای خوبی عرضه شده بود. اما هنوز معضلاتی هست. به عنوان مثال با وجود تأکید فراوان مسئولین، هنوز یک رمان قابل اعتنا در این زمینه نوشته نشده است. آنها هم که چشمگیر بوده، واقعیت های دفاع مقدس و ارزش ها را نادیده گرفته اند و در عوض به تردیدها و خشونت های ظاهری جنگ (آن هم با شعار واقعیت) پرداخته اند.

هنوز در عرصه ی ادبیات دفاع مقدس کسانی بر مسند کارند که اعتقادی به مجموعه هایشان و اهداف نظام ندارند. انتقاد می کنند، می شورند، آثار ضد جنگ خلق می کنند و در عین حال در مراسم مختلف حاضر می شوند و جایزه هایشان را می گیرند. صحبت از کسانی است که آثارشان دل مسئولین و ایثارگران را به درد می آورد، عالی ترین مسئول نهادی که در آن حقوق می گیرند آثار ایشان را ضدارزشی می داند، ولی همچنان به ادبیات دفاع مقدس آویزان اند. (به یاری خدا در آینده به جزئیات بیشتری اشاره خواهد شد.)

نمایشگاه مطبوعات




 

 


  + یکشنبه 85/2/24 - 9:9 عصر - نویسنده: امیر عباس
 
فهرست یادداشت های این وبلاگ
 
به نام خداوند جان و خرد
جمهوری اسلامی ایران


روایــت فجـــر


عشق فقط یک کلام

سیّدعلی والسّلام


جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای


مشخصات وبلاگ
دوستان
آخرین یادداشت ها
روزانه
نوای وبلاگ
کلید واژه ها
آرشیو
امروز جمعه 103/1/10
وبلاگ سازمان بسیج مستضعفین basij سایت سازمان بسیج مستضعفین basij پایگاه سازمان بسیج مستضعفین basij
سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
خبرنامۀ وبلاگ