سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام خامنه‌ای: با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّۀ الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند. (13 دی 1398)
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
جانم فدای امام خامنه‌ای
امیر عباس
فکر می‏ کنم کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم و با امید زندگی می ‏کنم.
اخبار مرتبط با امام خامنه‌ای
جدیدترین خبرها
خبرهای برتر
خبرهای پربازدید
خبرهای برگزیده

حضرت امیر (علیه الصلوة والسلام) در حال اقامه‏ی نماز جماعت بودند. خوارج (لعنة الله علیهم) می‏گفتند که علی [علیه السّلام] مسلمان نیست و کافر و مشرک است، از این رو اگر در مسجد بودند به ایشان اقتدا نمی‏کردند. ادامه‏ی یادداشت ...

  + یکشنبه 86/4/17 - 5:28 عصر - نویسنده: امیر عباس
 

منتقد چون مدعی تجزیه و تحلیل منطقی است، واجب است که خود بیش از دیگران سخن بر مدار منطق بگوید و اشکالات و تأییداتش را با سند، مدرک و شواهد ارائه دهد. ادامه‏ی یادداشت ...

  + چهارشنبه 86/4/13 - 7:0 صبح - نویسنده: امیر عباس
 

دیروز فرصتی دست داد که ساعتی را در یک آرشیو غنی مطبوعات سپری کنم. بنا به سلیقه و سابقه ی آشنایی، مجلاتی را انتخاب کردم و جلو خودم، روی میز چیدم. نخستین مجله را که ورق زدم، در صفحه ی 2 جلد، قطعه شعری دیدم با عنوان «روی موج جنون» و با موضوع شیمیایی. یک مصراع از شعر این است:«در نفس های لخته ی این مرد، گاز اعصاب شعله ور شده است». نقد این شعر بماند برای بعد، حرف الآنم چیز دیگری است. مجله دوم را که تورق کردم، در صفحه 17 رسیدم به شعری سپید از شاعر توانمند علیرضا قزوه. موضوع این شعر هم شیمیایی بود.

چند سطر از شعر این است:

آنها به جای تماشای اروند

به من کپسول خالی اکسیژن دادند

و قرص هایی که بوی سیر له شده می داد

سردبیر مجله ی نخست کسی است که به خاطر دو ریال سود بیشتر، سر یک نویسنده ی جانباز شیمیایی را کلاه گذاشته و او را رنجانده و فراری داده است. سردبیر مجله ی دوم نیز چند ماه از عمر یک نویسنده ی جانباز شیمیایی را با یک وعده ی دروغ به باد داده است و زندگی او را برای یک مقطع کوتاه دست خوش بحران کرده است! شاید حالا معنی تیتر این مطلب برای شما روشن شده باشد؟!

حسن ختام این بحث چند سطر آخر شعر علیرضا قزوه باشد:

گفتم که تب ندارم

و فکر می کنم که شما شیمیایی شده اید!

تمام آدم ها شیمیایی اند و نمی دانند!

و گر نه چرا

کسی نفس نمی کشد اینجا؟

در پیش چشم این همه ناصر الدین شاه

چشم حسود کور

دارم نفس می کشم آقای دکتر!

نظرات شما (40)

 


  + پنج شنبه 85/10/28 - 1:20 صبح - نویسنده:
 

روزنامه الوطن فاش کرد پاپ از «هنری کیسینجر» دعوت کرده تا به عنوان مشاور وی فعالیت کند. ادامه ی مطلب ...

  + دوشنبه 85/9/13 - 11:27 صبح - نویسنده: امیر عباس
 

پیش درآمد: برادرم سید فرهاد در بخش نظرات پست قبل مطلبی نوشته اند که عیناً نقل می شود:

" شهید سرهنگ پاسدار «مراد محبی» در مرکز آموزش شهید همت روانسر کرمانشاه به عنوان مسئول کمیته آموزش مشغول خدمت بود و زمانی که در منطقه مخصوص آموزش عملی و در کنار یک گروهان که باید کار عملی خود را انجام دهند، مشغول مرور آموزش ها و راهنمایی های لازم برای چگونگی استفاده از نارنجک بود، ناگهان متوجه شد که یکی از سربازان به اشتباه ضامن نارنجک را آزاد کرده و نارنجک نیز به خاطر اشتباه وی روی زمین افتاده است. ادامه ی مطلب ...

  + شنبه 85/9/11 - 9:34 صبح - نویسنده: امیر عباس
 

 

آخرین بار نزدیک هفت سال پیش بود که سوار یکی از آنتونوف های سپاه شدم. از دفتر هنر و ادبیات ایثار با حدود 30 خواهر نویسنده ی متعهد، به بازدید از خلیج فارس و مناطق جنگی جنوب عازم شدیم. در مسیر رفت (تهران – ماهشهر) بنا به محبت کادر پرواز سپاه، با جزئیات پرواز و پیچیدگی های آن آشنا شدم. حدود نیم ساعت در جای مهندس پرواز نشسته بودم و حتی هنگام فرود در کابین خلبان بودم. ادامه ی مطلب ...

  + سه شنبه 85/9/7 - 12:11 صبح - نویسنده: امیر عباس
 

سلام بر ایران ؛ نگارستان یزدان ؛ بهارستان ایمان. سلام بر ایران و مردان و زنان بسیجی اش. سلام بر آنان که بر پیشانی بندهای سرخ و سبزشان نام مقدس سید و سالار شهیدان (ع) را به یادگار می نگاشتند. سلام بر مردانی که در دشت تفتیده ی جنوب و قله های سربه فلک کشیده ی کردستان خود ندیدند و خدا را به نظاره نشستند. ادامه‏ی یادداشت ...

  + جمعه 85/7/7 - 8:0 عصر - نویسنده: امیر عباس
 

شهریور ماه سال 1359 کشور اسلامی ما مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفت. امریکا در راس کشورهای مهاجم و عراق در نقش مجری اصلی بود. کسانی که همت مردانه داشتند، با اطاعت از ولایت فقیه، که جنگ را در رأس همه ی امور دانسته بود، زندگی روزمره ی خود را تعطیل کردند و به دفاع از سرزمین مقدس ایران مشغول شدند. ادامه ی مطلب ...

  + سه شنبه 85/7/4 - 8:3 عصر - نویسنده: امیر عباس
 

 

1-      هر چه می خواهم سکوت کنم و چیزی ننویسم، نمی شود. این بار حضرت رهبر واتیکان نشین کاتولیک ها مجبورم کرد تا کار و زندگی را رها کنم و چند خط بنویسم.

2-      پیش از هر گونه توضیحی عرض سلام دارم به پیشگاه حضرت عیسی(ع) که زنده است و چه بسا از یاران و نزدیکان حضرت حجت (عجل الله فرجه الشریف) باشد. و به ایشان به دلیل تحریف دین مسیحیت و پیروانی ناآگاه تسلیت عرض می کنم.

3-      آنچه مسلم است یک نظریه ی ظالمانه و انحرافی زنجیره ای در باره ی دین مبین اسلام وجود دارد. سردمدار این نظریه دولت آمریکاست و هم پیمان اصلی اش رژیم صهیونیستی است. گروهک تروریستی القاعده و بن لادن هم سعی دارند که همین نظریه را در عمل به اثبات برسانند. جلوتر که می آییم بر می خوریم به کشورهای اروپایی ای که هر کدام با درصدهای مختلف به این نظریه ی دروغین و انحرافی چنگ می زنند. متأسفانه برخی حکام خود فروخته ی عرب نیز آب به همین آسیاب می ریزند. در این هم نوایی اصحاب نار ، رازی هست که امیدوارم مخاطب خود به آن برسد.

4-      رژیم صهیونیستی ثابت کرد که به عنوان بازوی استعمار به شهرک واتیکان نیز تسلط کافی دارد و یکی از عناصر ناشناخته ی خود را به جمع کشیشان عالی رتبه نفوذ داده است و البته این عنصر دیگر سوخت و تاریخ مصرفش تمام شد، بنابراین اگر تا یکی دو سال دیگر شاهد بودید که به سرنوشت پاپ قبلی دچار شد، اصلاً تعجب نکنید.

5-      اینکه پاپ بندیکت شانزدهم در مورد اسلام گفته است فکر جهاد در اسلام، ناشی از خشونت است و مغایر با روش الهی و دور از منطق است»، تنها دو پیام دارد: الف – اطلاعات پاپ در مورد دین مبین اسلام ناقص است و او واقعاً نمی فهمد که فلسفه ی جهاد آزادگی بشریت و مبارزه با ظلم و بی عدالتی و دفاع در برابر تجاوز است! این فرض خود به خود منتفی است و نمی توان رهبر کا تول یک های  جهان را این همه نادان و احمق فرض کرد! ب – وقتی قبول کنیم که پاپ احمق نیست و اطلاعاتش از دین رحمت کافی است، به این نتیجه می رسیم که همگامی پاپ با القاعده ، سران ستمگر و جنگ افروز کاخ سفید و رژیم صهیونیستی اتفاقی نیست و این پیوند شیطانی است. از این رو بار دیگر ضمن پوزش از ساحت حضرت عیسی (ع) برای مسیحیان جهان تأسف می خوریم.

6-      کم کم سخنان جورج دبلیو بوش ، مبنی بر صلیبی بودن جنگ های اخیر به اثبات می رسد. مدعیان مسیحیت برای یک جنگ همه جانبه با اسلام مهیا می شوند و با زیر سؤال بردن فلسفه ی جهاد دست پیش گرفته اند. با نگاهی به جنگ های جهان به ویژه در سال های اخیر، به روشنی می توان دریافت که متجاوزین و رهبران جنگ طلب دنیا، خود را مسیحی می دانند. از طرفی گروهک های مسلمان نما مثل القاعده را نیز تولید می کنند!

7-      زنگ خطر برای علمای جهان اسلام هم به صدا در آمد. در سال های گذشته دانشمندان اسلامی با کتمان واقعیت ها سعی در هم زیستی فکری با مسیحیت داشته اند. وقت آن رسیده است که میانِ مسیحیت راستین، با پیامبری بنده ای صالح، به نام مسیح بن مریم (ع)، و مسیحیت تحریف شده ای که حضرت عیسی (ع) را مرده می پندارد تفاوت قائل شد و از تبیین عقاید صحیح چشم پوشی نکرد.


  + سه شنبه 85/6/28 - 6:0 عصر - نویسنده: امیر عباس
 

روزنامه ی شرق هم توقیف شد. [لینک] این نخستین بار نیست که نشریه ای به دلیل چاپ کاریکاتور توهین آمیز توقیف می شود. به احتمال قوی آخرین بار هم نخواهد بود. کاری که البته مفید و بلکه لازم به نظر می رسد. روی سخن ما با نشریات و کاریکاتورها نیست. نگارنده در عجب است که چرا داستان هایی که ارزش های دفاع مقدس را با بی رحمی هتک می کنند اجازه ی انتشار می یابند و حتی در مواردی تقدیر می شوند؟ حال آنکه کاریکاتور توهین آمیز، پیامش آشکار است و اغلب در مخاطب ایجاد انزجار می کند و کمتر موفق می شود اندیشه ی مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. اما در مقام مقایسه، داستان، هم تأثیر گذاری بیشتری دارد و هم خطاها و هتک حرمت هایش اغلب در زوایای پنهان اثر قرار دارد و مخاطب ناخودآگاه از آن تأثیر می گیرد.

برای نمونه مجموعه داستان «من قاتل پسرتان هستم» اثر احمد دهقان، که به واقع ارزش های دفاع مقدس را لگدمال کرده و حتی در داستانی منافقین را (در عملیات مرصاد) تطهیر کرده و رزمنده ی بسیجی را متجاوز به عنف(!!!) خوانده، همچنان تجدید چاپ و تقدیر می شود. خود احمد دهقان نیز به عنوان کارشناس خاطره در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس (؟) مشغول کار است. او همچنین کارشناس داستان بنیاد شهید و امور ایثارگران (؟) است. اغلب مسئولین هم به بهانه ی چند صباح جبهه ی او، از او حمایت می کنند. جالب است که سردار باقر زاده (ریاست بنیاد حفظ آثار) کتاب او را مغایر ارزش ها دانسته و از برنامه ی نقد بنیاد حذف کرده است، اما او همچنان بر مسند کار است.

نمونه ی دیگر رمان «پل معلق» است. این رمان از رزمنده ی ایرانی بک چهره ی متذبذب و ترسو ارائه می دهد، با این حال مسئولینی معلوم الحال به خاطر حفظ موقعیت خود از آن حمایت می کنند. جالب اینکه نویسنده اش (محمد رضا بایرامی) کارشناس داستان بنیاد حفظ آثار است.

 

                

جدیدترین شاهکار بنیاد حفظ آثار رد یک مجموعه داستان دفاع مقدس است. این مجموعه ویزای بهشت نام دارد و کارشناسان، داستان های این مجموعه را دارای استانداردهای جهانی می دانند. تنها جرم نویسنده این است که ارزش های دفاع مقدس را – آن گونه که هست – والا بیان کرده و با قلم توانای خود جوایز بسیاری از جشنواره ها را به خود اختصاص داده است. با اعتراض نویسنده، مجموعه ی ویزای بهشت اکنون در دست بررسی مجدد قرار دارد.

مجتبی شاکری، مدیر سابق دفتر هنر و ادبیات ایثار و همچنین دفتر هنر و ادبیات داستانی و مدیر فعلی کارگاه انقلاب سیما فیلم در این زمینه می گوید:«نویسنده ی ویزای بهشت صاحب قلمی توانا و از امیدهای آینده ی ادبیات داستانی ارزشی کشور است ؛ اما معلوم است کسانی که قاتل ارزش های دفاع مقدس هستند (اشاره به احمد دهقان) و پل معلق را می نویسند (اشاره به محمد رضا بایرامی) نمی توانند یک رقیب تمام عیار و البته ارزشی را تحمل کنند.»

این نویسنده و منتقد افزود:«نویسنده ی ویزای بهشت به زودی با آثارش گل خواهد کرد و کسانی که خود را به خواب زده اند و در پاس داشت ارزش ها از مردم عقب هستند، نمی توانند جلو نور خورشید را بگیرند

وی در پایان گفت:«آقای حسام معاونت ادبیات بنیاد حفظ آثار باید خدا را شکر کند که این جوان اهل تبلیغات و جار و جنجال نیست و تا کنون علیه بنیاد مصاحبه نکرده است. نویسنده ی ویزای بهشت گفته تا زمان پاسخ نهایی بنیاد حفظ آثار سکوت خواهد کرد

با این حساب خودتان قضاوت کنید که در بنیاد حفظ آثار و جامعه ی ادبی کشور چه می گذرد؟!


  + سه شنبه 85/6/21 - 12:38 صبح - نویسنده: امیر عباس
 
   1   2      >
فهرست یادداشت های این وبلاگ
 
به نام خداوند جان و خرد
جمهوری اسلامی ایران


روایــت فجـــر


عشق فقط یک کلام

سیّدعلی والسّلام


جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای


مشخصات وبلاگ
دوستان
آخرین یادداشت ها
روزانه
نوای وبلاگ
کلید واژه ها
آرشیو
امروز پنج شنبه 103/1/30
وبلاگ سازمان بسیج مستضعفین basij سایت سازمان بسیج مستضعفین basij پایگاه سازمان بسیج مستضعفین basij
سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
خبرنامۀ وبلاگ