• وبلاگ : روايــت فجـــر
  • يادداشت : دانشمند، عارف، حماسه ساز
  • نظرات : 3 خصوصي ، 42 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3      >
     
    سلام
    در سوگ مادرمان فاطمه ي اطهر سلام الله عليها
    و در ايام حزن آل الله و ائمه ي اهل بيت عليهم السلام
    تا پايان هفته .. هر روز دو نوبت
    گرد هم مي آييم و همنوا با فرزندانش
    آرام آرام گريه مي کنيم
    حضور شما را در جمع عزاداران فاطمي در وبلاگ لبگزه گرامي مي داريم و خاک مقدمتان را بر چشم مي ساييم

    پاسخ

    سلام عليكم. از شما التماس دعاي خير دارم و اگر عمري باقي بود و دست رسي اي بود خدمت خواهم رسيد.
    نامه برخي از دانشجويان به عبدالمالک ريگي رهبر گروه جندالله
    بنام خداوند بخشنده و مهربان
    جناب آقاي عبدالمالک بلوچ
    اينک که مسئولان جمهوري اسلامي پيگير آزادي گروگانها نيستند ، ما دانشجويان از شخص شما مي خواهيم نسبت به آزادي دانشجوي عزيز آقاي رضا لک زايي اقدام نماييد . ما دانشجويان ايراني اطمينان داريم که شما به خواست جامعه دانشجويي ايران توجه خواهيد کرد و بيش از اين ما را منتظر نخواهيد گذاشت .
    جمعي از دانشجويان ايراني
    از تمام دانشجويان و علاقمندان آزادي گروگانها و بويژه دانشجوي اسير آقاي رضا لک زايي مي خواهيم متن فوق را در سايت ها و وبلاگ هاي خود قرار دهند .
    ضمنا اطلاعات تکميلي اين فاجعه عظيم را که در زمان خود بي نظير است را در اين سايت بخوانيد و دنبال کنيد
    http://tik.ir/?ID=44
    پاسخ

    سلام. با اين نامه مخالفم. اين نامه خطاب به اشرار نيست، بلكه بيانيه بر ضد مسئولين خدوم كشور است. چه كسي گفته كه مسئولين پي گير نيستند؟!

    بسم رب شهدا

    سلام

    نميدانم...يعني نميتوانم...

    چه ميتوان گفت از چمران...از شهيد چمران...

    خداوند كمي از بينشش را به من عطا كند...

    يه عالمه دعا كنيد

    پاسخ

    سلام بر شما. خداوند ما و شما را از زمره ي ياران سردار شهيد دكتر چمران قرار دهد.

    سلام

    خسته نباشيد

    وبلاگ زيبايي داريد اجر شما با شهدا

    اگه دوست داشتيد به من هم سر بزنيد نظرتون رو بگيد

    خوشحال ميشم

    پاسخ

    سلام بر شما. ممنون كه قابل مي دانيد. خدمت خواهم رسيد.
    + دنيا 

    سلام

    سپاسگذارم از عنايت شما نسبت به تغيير بنده

    در هر صورت خوشحال شدم از اشنايي با وب شما

    براي منم دعا كنيد

    پاسخ

    سلام دنياي گرامي. همان گونه كه در وبلاگ خودتان http://sookhtan.blogfa.com عرض كردم، كسي نمي تواند كسي را تغيير دهد دوست عزيز. موفق باشيد.

    با عرض سلام خدمت شما برادر گرامي

    ابتدا در پاسخ به پرسش اولتان بايد عرض کنم خواندن درباره من در گوشه سمت راست وبلاگ ميتواند معناي يکي از مديران ايران اسلام را برايتان روشن نمايد.

    اما سئوال دوم درباره مرجعيت. شايد براي بسياري اين سئوال بوجود آيد که چه ربطي به بحث دارد اما طي کردن عمر 8 ساله در اينترنت در گروه ايران اسلام مرا با اين مسائل آشنا نموده است.

    متأسفانه ما شيعيان در بسياري مواقع دچار افراط و تفريط ميشويم. گروهي اصلا لعن را مسأله‌اي ساده ميپندارند و گروهي نيز حاضرند بر روي گلدسته ها بعد از حي علي خيرالعمل که ملعون دوم از اذان حذف کرد ، لعن بفرستند. آري مرجع تقليد من هم همان مرجع گروه افراطي در لعن است.(العاقل يکفي بالاشاره) اما با هر دو گروه از اين نظر مشکل دارم. روي صحبتم اکنون با آنان نيست اما در پاسخ به شما ميتوانم عرض کنم که اسلام ديني تک بعدي نيست. هم جنبه هاي اجتماعي دارد و هم جنبه هاي فردي که هيچ کدام ناقض ديگري نيست و نميتواند باشد. در جنبه هاي اجتماعي اتحاد مسلمين حرف اول را ميزند اما در جنبه هاي فردي بايد اين اعتقاد وجود داشته باشد.

    به ديدگاه محبتي رجوع نماييد. فرض کنيد آن فرد ظالم رئيس شرکت آن پسر باشد. اگر عشق ، عشقي حقيقي است که تکليف مشخص است. اما اگر صلاح چه و چه مطرح باشد خوب عملکرد متفاوت است و صد البته عاشقي راستين چنين نخواهد کرد.

    اميرالمؤمنين در جامعه (بعد از شهادت حضرت زهرا(س)) با آنها بيعت نمودند اما در هر نماز خويش آنان را مورد لعن خويش قرار ميدادند ضمن آنکه از هر فرصتي در هر جامعه اي براي بيان حق به غارت رفته خويش استفاده مينمودند که ميتوانيد به خطبه شقشقيه حضرت در نهج البلاغه مراجعه فرماييد.

    الحمدلله افراد آگاه مانند شما بسيارند اما هستند کساني مانند من که در جريانات وظايف اجتماعي ، وظايف فردي را نيز از ياد برده اند و گاهي نميدانند که لعن کجاست و دشنام چيست.

    بارها از زبان شيعيان شنيده شده است که آن دومي ملعون خدماتي به اسلام رسانده است. اين حرف يعني پرداخته نشدن به جنبه هاي فردي اسلام در ميان شيعيان در حاليکه همه حتي کودکان اهل سنت هم به زبان ميرانند که شيعيان رافضي هستند و بين ما و آنها هيچ اجتماعي وجود ندارد.

    باز هم تأکيد ميکنم اسلام ديني تک بعدي نيست. همانقدر که بايد به اجتماع پرداخت بايد به تربيت نفس نيز مبادرت کرد. اگر ما مشکلات عراق و افغانستان و فلسطين را حل کنيم ولي خودساخته نباشيم‌، اسير نفس ميشويم و شايد مشکلاتي بزرگتر گريبانمان را بگيرد

    موفق باشيد

    يا علي

    پاسخ

    با سلام. شما دوست عزيز فقط كلي گويي كرده ايد و مهم تر از همه اينكه پاسخ مرا نداده ايد. اگر مرجع شما مشخص باشد، طبق نظرات ايشان مي توانم جواب شما را بدهم. در شرايط فعلي شما فقط كلي گويي كرده ايد و با شايد و اما و اگر هيچ چيز ثابت نمي شود. مهم تر از همه اينكه گويا شما نمي دانيد كه شرايط و مقتضيات زمان چيست و گويا با فقه شيعه آشنايي نداريد. شما يا بايد مرجع تقليد باشيد يا بايد احتياط كنيد و يا مقلد باشيد. مرجع كه نيستيد. قائل به احتياط هم كه نيستيد، چه اگر بوديد اين تندروي ها و خشونت در كلام را جايز نمي دانستيد. پس يك سوال باقي مي ماند و آن اينكه مرجع تقليدتان كيست. اگر اين هم مبهم باشد بايد من نوعي، يا مخاطبان ِ شما بگردند به دنبال دست هايي كه در طول ساليان كوشيده اند صفوف وحدت مسلمين را برهم بزنند. و شما حتما مي دانيد چه دستان پليدي در صدد تفرقه بين مسلمين هستند. ------|||||------ شما گفته ايد: "متأسفانه ما شيعيان در بسياري مواقع دچار افراط و تفريط ميشويم." اولا اين كلي است، مي توان گفت كه در بسياري از موارد هم نمي شويم. در ثاني اين قاعده از كجا آمده كه شيعيان حتما در بسياري موارد دچار افراط و تفريط مي شوند و ثالثاً از كجا معلوم است كه نويسنده ي اين جمله شيعه باشد؟! چون كلام شما به روشني شيعيان را مي كوبد! ----||||---- گفته ايد: "اميرالمؤمنين ... با آنها بيعت نمودند " در حالي كه بيعت نكردند. و هر چه در مورد حضرت امير (ع) مي گوييد يادتان باشد كه سند فراموش نشود! ---|||--- گفته ايد: "در حاليکه همه حتي کودکان اهل سنت هم به زبان ميرانند که شيعيان رافضي هستند و بين ما و آنها هيچ اجتماعي وجود ندارد." اين هم واقعيت ندارد. اولا كه چنين چيزي را قبول ندارم چون با برادران اهل سنت زيسته ام. ضمن اينكه اعتقادات ويژه ي شيعيان و اهل سنت طبعاً با هم تفاوت هايي دارد، والا يا همه شيعه مي شدند يا همه سني! اما اين گونه دامن زدن موجب تفرقه و خواسته ي دشمنان اسلام است! و بايد ديد چرا شما اصرار داريد به خواسته ي دشمنان اسلام جامه ي عمل بپوشانيد؟! ---|||--- گفته ايد كه بايد خودساخته باشيم، خوب اين خودسازي با لعن صورت مي گيرد؟ دقت كرده ايد كه چقدر استدلالتان خنده دار است دوست عزيز؟ و بعد به بيداري امت مسلمان ايران و توجه به مشكلات جهان اسلام (عراق و افغانستان و فلسطين) با زيركي خرده گرفته ايد و اين مي تواند خيلي چيز ها را ثابت كند!!! در حالي كه اسلام مرز جغرافيايي ندارد و پيامبر اسلام (ص) آمده اند تا جهان را به رستگاري برسانند. نيازي نيست به خودتان زحمت بدهيد و باز جواب مرا بدهيد، چرا كه مطمئن باشيد من فهميده ام قصه چيست و پاسخ هاي بعدي نيز با همين قوت استدلال است. عاقبت به خير باشيد.

    سلام

    خسته نباشي

    نمي دونم چرا به دنبال چنين وبهايي هستم

    اما با ورود به انجا دلم ميگيره

    در هر صورت ارزوي سربلندي دوست با ايمان

    پاسخ

    سلام عليکم. متاسفانه نشاني وبتان مشخص نيست و بنده حدس مي زنم در بلاگفا وبلاگ داشته باشيد! با همين فرض سه كامنت برايتان نوشته ام كه خلاصه اش چنين است: گفته بوديد که از ورد به وبلاگ هاي دفاع مقدس - که از آنها خوشتان مي آيد - دلتان مي گيرد! نبايد مواجهه با رشادت و ايثار برادران رزمنده دل گير شد، مگر اينکه دل تنگي را با دل گيري اشتباه گرفته باشيد! ضمن اينکه برخي دوستان وبلاگ نويس از دفاع مقدس جنبه ي مصيبتش را انتخاب کرده اند و به اين دل تنگي بيشتر دامن مي زنند. من سعي مي کنم که فرهنگ دفاع مقدس بيش از هر چيز مد نظرم باشد و کاش به جاي نظر کلي دادن در مورد وبلاگ خودم نظر مي داديد دوست گرامي. دعا بفرماييد.
    به نام رحمان
    سلام عليکم

    جناب امير عباس از اينکه به صراحت تهمت زديد خوشم آمد. چون خيلي ها هستند که مي آيند با گوشه و کنايه تهمت ميزنند. ولي نوع تهمت زدن شما جالبتر است.
    ----------
    دوست عزيز اگر شما اينقدر سطحي فکر ميکنيد که با جمله ضد عمر کنار کامنت مشکل داريد !!! خوب بنده که مشکلي ندارم آن را عوض ميکنم. آن را به "ضد خشونت" عوض ميکنم. خشونت يکي از مشخصات بارز خليفه دوم بوده. براي بنده ضد خشونت با ضد عمر تقريبا هم معني هستند. شايد اينطوري شبهات سطحي شما هم بر طرف شود.
    ---------------
    دوست عزيز اگر خيال ميکنيد که به خاطر اتحاد ما شيعيان عقب خواهيم نشست و جنايات و ظلمهاي عمر نسبت به امت اسلام را مطرح نخواهيم کرد اشتباه کرده ايد. آيا ميدانيد سکوت در برابر ظلم همانند حمايت از ظلم است ؟؟؟ آيا ميدانيد که چه ظلمهاي فراواني را خلفا نسبت به اهل بيت عليهم السلام و ما روا داشته اند ؟؟؟ ميدانيد اگر سکوت کنيد و جنايات خلفا را نگوييد و از حق حضرت علي عليه السلام دفاع نکنيد آن دنيا شرمنده ائمه خواهيد بود ؟؟؟ اگر شما ميتوانيد در برابر ظلم خلفا فقط سکوت کنيد !!! بنده نميتوانم.
    جواب شما را درباره اتحاد در متن نوشته ام. و لازم نيست بيش از اين درباره آن توضيح بدهم .
    --------------
    در آخر به عنوان برادر کوچکتر به شما توصيه ميکنم که به خدا پناه ببريد به خدا پناه ببريد از تهمت . يادتان باشد تهمت زدن ناروا گناه بسيار بزرگي است. اين را هم بگويم که از اولي که اين وبلاگ را افتتاح کردم منتظر تهمت و توهين هاي بسياري از افرادي مانند شما بوده و هستم . و بدانيد که ناراحت نميشوم بلکه شوق بنده براي افشا کردن جنايات خلفا بيشتر ميشود.
    اللهم العن الجبت و الطاغوت
    پاسخ

    با سلام بر شما. متا سفانه به تدريج نيت اصلي تان روشن مي شود و به هر حال - در هر فرضي - كارتان ايراد دارد. پاسختان را قبلاً داد هام و بنا ندارم در رويارويي با اين برخورد خشن شما كه اتفاقا ادعاي ضد خشونت داريد چيزي بگويم. فقط در ادامه استدلال قبلي ام اضافه مي كنم كه همراهي با اهل بيت(ع) پيروي از سيره ايشان است و خوب و زيبا زندگي كردن به عنوان شيعيان ايشان بهترين پيروي است. و آيا واقعا اكنون تمام مسئله ي جهان اسلام اين است كه ما روزي چند بار لعن زباني بكنيم يا نكنيم؟ و آيا حفظ وحدت مسلمين - كه به حفظ اسلام و منكوب شدن دشمنان مي انجامد - به هر نوع كه لازم باشد، بهترين پيروي از اهل بيت(ع) نيست؟نتيجه اينكه معتقدم پافشاري روي اين مسئله كه در دنياي امروز كمترين كاربرد را دارد (حتما مي دانيد كه خاصيت تشيع مطابقت با مقتضيات زمان است) يا از روي كم آگاهي است و يا ... فعلاً بگذريم. يك سوال هم از شما دارم. شما دم از تشيع مي زنيد، لطفا بفرماييد مرجع تقليدتان كيست؟ منتظر پاسخ شفافتان هستم.

    با عرض سلام

    مطلبي از شما در يكي از وبلاگها ديدم كه در مورد لعن بود. آپديت جديدمان شايد راهگشا باشد.

    محبت مخالف لعن؟!!؟

    يا علي

    پاسخ

    با سلام. بنده در موافقت يا مخالفت لعن صحبتي نكردم، بلكه نوع مطالب آن وبلاگ را تفرقه افكنانه ديدم.

    مقاومت،‏استراتژي است نه تاكتيك.


    اضغط لتكبيـر الصورة

    امام خميني(ره) مي فرمودند:ما مي گوييم تا شرك و كفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم

    اولا به روز هستم

    ثانيا متشكرم از اظهار لطف شما

    پاسخ

    الا ان حزب الله هم الغالبون.

    سلام جناب امير عباس عزيز.

    آقا اين دنياي اينترنت چه بامزست بر عكس من تو ذهنم بود كه شما فكر كرديد من عصباني شدم واسه همين مي گفتم چهرم اينطوريه.

    دوم قربون صفاي شما بشم ايشالله اين برهه ي مشغله رو كه رد كنم حتما دوباره زحمتتون مي دم. امروز شانسي يه يك ساعتي وقت به اينترنت رسيد.

    سوم دوباره واجب شد از جناب يزدي هم تشكر كنم.

    شاد و موفق باشيد و دعام كنيد.

    يه گل داده بوديد دوتا كادو من اين سه تا واسه شما

    پاسخ

    سلام. مزه ي آدم هاست كه اينترنت را بامزه مي كند! من نگفتم كه شما عصباني هستيد چون واقعاً نبوديد. گفتم اشتباه كرده ايد كه من عصباني بودم چون واقعاً نبودم. ولي اگر همين طور ادامه بدهيد بعيد نيست كه بشوم :)

    به نام رحمان

    سلام عليكم

    خيلي متشكرم كه به بنده سر زديد.

    فرموديد : ولايت فجر نام همين وبلاگ است !!! در حاليكه نام اين وبلاگ روايت فجر است. و اين دو كلمه با هم خيلي فرق ميكنند.

    ----------------

    اما در مورد سوالتان:‏ در احكام اسلام اگر كسي به شما حمله كرد شما وظيفه شرعي و عقلي داريد كه از خودتان دفاع كنيد. اما در اسلام حمله جائز نيست. مثلا خليفه ثاني براي وسعت دادن به قلمرو خودش به جنگ و خونريزي و حمله پرداخت و اين از نظر اسلام جائز نيست. اميدوارم كه جواب سوالتان را داده باشم.

    اللهم العن الجبت و الطاغوت

    پاسخ

    سلام.همين كه طفره رفته ايد و به طور مشخص نظرتان را در باره دفاع مقدس نگفته ايد، تشكيكي را كه در وبلاگتان گفتم ثابت مي كند. من نظرم را همين جا مي گويم و آن اينكه به هيچ وجه با وبلاگ شما موافق نيستم. شما يا واقعاً غافليد و نمي دانيد كه با ايجاد تفرقه آب به آسياب دشمن مي ريزيد و يا اينكه ... . به هر حال اگر زماني دشمن هم بخواهد تفرقه بيفكند تابلو نمي زند كه دشمن است، بلكه به همين شيوه عمل مي كند. خدا همه ي ما را هدايت و عاقبت به خير كند.
    سلام من بارانم نه سمانه نمي دونم چرا اينطور شد
    پاسخ

    با سلام. باز هم خدمت مي رسم. اينكه گفتيد باران هستيد: من نمي دانم كه مستعار است يا چه؟ ولي يك باران مي شناختم كه آقا پسري بود ... موفق باشيد.
    سلاممممم.خوبين شما. ممنون از نوشته تون.خوشحالم اومدم اينجا.راستي ژيامتون هم ثبت نشده بود

    بسم الله الرحمن الرحيم.

    ضمن عرض ادب و سلام خدمت برادر بزرگوار عزيزم.از اينکه من حقيرو قابل دانستيد ومورد لطف وعنايت خودتون قرار داديد ممنونم از محبتتان برادر گلم.فقط ميتونم خدمتتون عرض کنم هميشه تا بوده همين بوده که بنده هاي پاک خدا که دلي پاک ودلسوز واقعي براي اسلام ومسلمين داشتند و دارند بار صفر را زود ميبندند وبه ديار حق پرواز ميکنند .روحش شاد نامش جاودان باد .در ضمن خدمتتون عرض کنم من هميشه سر نماز ويا زماني که دلم ميگيره که اکثرا دچار دلتنگي هستم فقط دو رکعت نماز به نيابت بانوي بزرگوار خانوم فاطمه زهرا ص به جا مي آورم ودر سجده با چشماني اشگ آلود التماس دعا دارم براي بندگان خوبش ومطمئن باشيد برادر گلم هر گز چيزي براي خودم نمي خوام وهيچ خواسته اي از آن بانيو بزرگوار ندارم وفقط خدمتشون عرض ميکنم الهي جانم فدايت يا زهراي مظلوم.

    دست حق يارو ياورت برادر گلم.

    يا زهراي مظلوم.

    ياد پاكي ها

    پاسخ

    سلام خدا بر شما و دخت نبي يارتان باد.
       1   2   3      >