• وبلاگ : روايــت فجـــر
  • يادداشت : اليس الصبح بقريب
  • نظرات : 8 خصوصي ، 43 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با وجود ‪ ۱۱‬روز بمباران لبنان توسط ارتش رژيم صهيونيستي،اين رژيم در خاموش كردن ايستگاه تلويزيوني حزب ا... ، صداي قدرتمنداين حزب در داخل لبنان و جهان عرب ، ناتوان بوده است.

    خبرگزاري آسوشيتدپرس ، يكشنبه از بيروت گزارش داد كه اسراييل دراين جنگ تلاش مي‌كند تا از ارتباط حزب ا... با رزمندگان خود و اشاعه پيام به تماشاگران تلويزيون در سراسر خاورميانه جلوگيري كند.

    سروان ژاكوب دلال يك سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در ارتباط با حمله روز شنبه به يك ايستگاه تلويزيوني لبنان و رله‌هاي راديويي "المنار" و "النور" هدف اين حملات را "اختلال در توان (حزب ا...) در برقراري ارتباط " توصيف كرد.

    يك مقام نظامي ارتش رژيم اشغالگر قدس كه خواست نامش فاش نشود گفت كه شبكه "المنار" و "شركت پخش تلويزيوني لبنان"(ال بي‌سي) ممكن است يك آنتن مشترك داشته باشند.

    اما المنار همچنان بدون توقف به پخش برنامه‌هاي خود ادامه مي‌دهد و با وجود حملات متعدد به تاسيسات اين شبكه ، تنها هشت دقيقه برنامه‌هاي آن در اوايل هفته گذشته متوقف شده است.

    "ال بي‌سي" يك ايستگاه خصوصي پرمنفعت است كه زماني به صورت بلندگوي نيروهاي لبنان عمل مي‌كرده و غالب اوقات از رزمندگان حزب ا... مسلمان لبنان انتقاد مي‌كند.

    اين خبرگزاري ، حمله به اين ايستگاه تلويزيوني را كه به طور عمده مالكان آن مسيحي هستند "يك هدف غيرمعمول" براي اسراييل توصيف مي‌كند.

    المنار به طور دايم موسيقي نظامي و تصاوير جبهه‌ها را پخش مي‌كند كه رزمندگان درحال تمرين يا شليك موشك هستند. مصاحبه با مردم كوچه و خيابان كه اسراييل را محكوم مي‌كنند نيز از برنامه‌هاي اين شبكه است.

    بنابراين گزارش ، برنامه‌هاي خبري و بيانيه‌هايي كه اين شبكه از رهبران حزب ا... پخش مي‌كند توانسته مخاطباني را در سطح منطقه براي خود جذب كند.

    اين جنگ ، به حزب ا... اين فرصت را مي‌دهد تا تصوير نيرويي را از خود در جهان عرب منعكس كند كه براي كل جهان عرب مي‌جنگد.

    "بسام جبريل" كه يك مهندس ساختمان و اهل اردن است گفت براي كسب اطلاعات به شبكه المنار متكي است و از "گزارش درست" اين شبكه در ارتباط با جريان نبرد ، سخن گفت.

    وي گفت: وقتي كه اين ايستگاه راديويي گزارشي را نقل مي‌كند كه حزب - ا... در آن مدعي مي‌شود كه فلان نقطه را زده است ، بلافاصله از سوي اسراييل بيانيه داده مي‌شود كه نقطه "فلان" توسط موشك‌هاي حزب ا... هدف قرارگرفته است.

    به گفته "جمال دجاني" مدير شبكه ماهواره‌اي "تي وي لينك" آمريكا كه كانال‌هاي تلويزيوني عرب را زير نظر دارد در شبكه‌هاي خبري عرب از شدت اخبار عراق كاسته شده است. در اين روزها كه عراق خود با مشكل رو به رو است "بايد ‪ ۱۵‬دقيقه يا بيشتر به گزارشات لبنان توجه كنيد تا نوبت به عراق برسد."
    "فوآد سانيورا" نخست وزير لبنان گفت كه از حمله اسراييل به "ال بي سي" شگفت زده نشده است.

    وي به خبرنگاران گفت: آنها قصد دارند صداي لبنان را خاموش و حقيقت را از شهروندان لبناني پنهان كنند. وي تاكيد كرد كه آنها (اسراييل) مي خواهند كشور و رسانه‌هاي آن را زير ظلمت فروبرند.