سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام خامنه‌ای: با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّۀ الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند. (13 دی 1398)
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
جانم فدای امام خامنه‌ای
امیر عباس
فکر می‏ کنم کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم و با امید زندگی می ‏کنم.
اخبار مرتبط با امام خامنه‌ای
جدیدترین خبرها
خبرهای برتر
خبرهای پربازدید
خبرهای برگزیده

روزنامه ی شرق هم توقیف شد. [لینک] این نخستین بار نیست که نشریه ای به دلیل چاپ کاریکاتور توهین آمیز توقیف می شود. به احتمال قوی آخرین بار هم نخواهد بود. کاری که البته مفید و بلکه لازم به نظر می رسد. روی سخن ما با نشریات و کاریکاتورها نیست. نگارنده در عجب است که چرا داستان هایی که ارزش های دفاع مقدس را با بی رحمی هتک می کنند اجازه ی انتشار می یابند و حتی در مواردی تقدیر می شوند؟ حال آنکه کاریکاتور توهین آمیز، پیامش آشکار است و اغلب در مخاطب ایجاد انزجار می کند و کمتر موفق می شود اندیشه ی مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. اما در مقام مقایسه، داستان، هم تأثیر گذاری بیشتری دارد و هم خطاها و هتک حرمت هایش اغلب در زوایای پنهان اثر قرار دارد و مخاطب ناخودآگاه از آن تأثیر می گیرد.

برای نمونه مجموعه داستان «من قاتل پسرتان هستم» اثر احمد دهقان، که به واقع ارزش های دفاع مقدس را لگدمال کرده و حتی در داستانی منافقین را (در عملیات مرصاد) تطهیر کرده و رزمنده ی بسیجی را متجاوز به عنف(!!!) خوانده، همچنان تجدید چاپ و تقدیر می شود. خود احمد دهقان نیز به عنوان کارشناس خاطره در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس (؟) مشغول کار است. او همچنین کارشناس داستان بنیاد شهید و امور ایثارگران (؟) است. اغلب مسئولین هم به بهانه ی چند صباح جبهه ی او، از او حمایت می کنند. جالب است که سردار باقر زاده (ریاست بنیاد حفظ آثار) کتاب او را مغایر ارزش ها دانسته و از برنامه ی نقد بنیاد حذف کرده است، اما او همچنان بر مسند کار است.

نمونه ی دیگر رمان «پل معلق» است. این رمان از رزمنده ی ایرانی بک چهره ی متذبذب و ترسو ارائه می دهد، با این حال مسئولینی معلوم الحال به خاطر حفظ موقعیت خود از آن حمایت می کنند. جالب اینکه نویسنده اش (محمد رضا بایرامی) کارشناس داستان بنیاد حفظ آثار است.

 

                

جدیدترین شاهکار بنیاد حفظ آثار رد یک مجموعه داستان دفاع مقدس است. این مجموعه ویزای بهشت نام دارد و کارشناسان، داستان های این مجموعه را دارای استانداردهای جهانی می دانند. تنها جرم نویسنده این است که ارزش های دفاع مقدس را – آن گونه که هست – والا بیان کرده و با قلم توانای خود جوایز بسیاری از جشنواره ها را به خود اختصاص داده است. با اعتراض نویسنده، مجموعه ی ویزای بهشت اکنون در دست بررسی مجدد قرار دارد.

مجتبی شاکری، مدیر سابق دفتر هنر و ادبیات ایثار و همچنین دفتر هنر و ادبیات داستانی و مدیر فعلی کارگاه انقلاب سیما فیلم در این زمینه می گوید:«نویسنده ی ویزای بهشت صاحب قلمی توانا و از امیدهای آینده ی ادبیات داستانی ارزشی کشور است ؛ اما معلوم است کسانی که قاتل ارزش های دفاع مقدس هستند (اشاره به احمد دهقان) و پل معلق را می نویسند (اشاره به محمد رضا بایرامی) نمی توانند یک رقیب تمام عیار و البته ارزشی را تحمل کنند.»

این نویسنده و منتقد افزود:«نویسنده ی ویزای بهشت به زودی با آثارش گل خواهد کرد و کسانی که خود را به خواب زده اند و در پاس داشت ارزش ها از مردم عقب هستند، نمی توانند جلو نور خورشید را بگیرند

وی در پایان گفت:«آقای حسام معاونت ادبیات بنیاد حفظ آثار باید خدا را شکر کند که این جوان اهل تبلیغات و جار و جنجال نیست و تا کنون علیه بنیاد مصاحبه نکرده است. نویسنده ی ویزای بهشت گفته تا زمان پاسخ نهایی بنیاد حفظ آثار سکوت خواهد کرد

با این حساب خودتان قضاوت کنید که در بنیاد حفظ آثار و جامعه ی ادبی کشور چه می گذرد؟!


  + سه شنبه 85/6/21 - 12:38 صبح - نویسنده: امیر عباس
 
فهرست یادداشت های این وبلاگ
 
به نام خداوند جان و خرد
جمهوری اسلامی ایران


روایــت فجـــر


عشق فقط یک کلام

سیّدعلی والسّلام


جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای


مشخصات وبلاگ
دوستان
آخرین یادداشت ها
روزانه
نوای وبلاگ
کلید واژه ها
آرشیو
امروز جمعه 103/2/7
وبلاگ سازمان بسیج مستضعفین basij سایت سازمان بسیج مستضعفین basij پایگاه سازمان بسیج مستضعفین basij
سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
خبرنامۀ وبلاگ