سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام خامنه‌ای: با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّۀ الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند. (13 دی 1398)
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
جانم فدای امام خامنه‌ای
امیر عباس
فکر می‏ کنم کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم و با امید زندگی می ‏کنم.
اخبار مرتبط با امام خامنه‌ای
جدیدترین خبرها
خبرهای برتر
خبرهای پربازدید
خبرهای برگزیده

داستان نویسی را باید از خواندن داستان های خوب شروع کرد. مطالعه ی مستمر داستان، آموزش غیر مستقیم نویسندگی محسوب می شود و هستند کسانی که بدون مطالعه ی هیچ کتاب آموزشی و بدون گذراندن هیچ دوره ی آموزشی، داستان های خوبی نوشته اند.

از آنجا که داستان در باره ی انسان و زندگی نوشته می شود، داستان نویس باید در زمینه ی تمامی علومی که به انسان و زندگی مربوط می شود - علوم انسانی - نیز مطالعه داشته باشد.

از طرفی چون انسان موجودی است که علاوه بر بعد مادی دارای بعد آسمانی و روحانی است، نویسنده باید از علوم غیر مادی (غیب ، روح، فلسفه ، دین و ...) نیز بهره ی کافی داشته باشد.

دیگر اینکه نویسنده باید در انواع ادبی و هنری (تئاتر، سینما، نقاشی، شعر و ...) نیز مطالعه و دقت داشته باشد تا جایگاه داستان را در دنیای ادب و هنر بشناسد.

با این تفاصیل در می یابیم که نویسندگی دایره ی گسترده ای دارد و نویسنده کسی است که بیشترین اطلاعات را راجع به زندگی و انسان دارد. البته نباید فراموش کرد که آنچه برای داستان نویس اهمیت بیشتری دارد، مطالعات داستانی، ادبی و هنری است.

زمانی که هنرمند بالقوه (!) بهره ی کافی از ادبیات داستانی، انواع هنری، علوم انسانی و علوم غیر مادی به دست آورد، زمان آموزش فنون نویسندگی فرا می رسد.

آموزش می تواند مستقیم (درمحضر اساتید فن) یا غیر مستقیم (با مطالعه ی کتاب های آموزشی) و یا ترکیب مناسبی از دو روش مستقیم و غیر مستقیم باشد.


  + چهارشنبه 85/8/17 - 1:52 عصر - نویسنده: امیر عباس
 
فهرست یادداشت های این وبلاگ
 
به نام خداوند جان و خرد
جمهوری اسلامی ایران


روایــت فجـــر


عشق فقط یک کلام

سیّدعلی والسّلام


جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای


مشخصات وبلاگ
دوستان
آخرین یادداشت ها
روزانه
نوای وبلاگ
کلید واژه ها
آرشیو
امروز یکشنبه 103/2/16
وبلاگ سازمان بسیج مستضعفین basij سایت سازمان بسیج مستضعفین basij پایگاه سازمان بسیج مستضعفین basij
سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
خبرنامۀ وبلاگ