سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام خامنه‌ای: با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّۀ الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند. (13 دی 1398)
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
جانم فدای امام خامنه‌ای
امیر عباس
فکر می‏ کنم کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم و با امید زندگی می ‏کنم.
اخبار مرتبط با امام خامنه‌ای
جدیدترین خبرها
خبرهای برتر
خبرهای پربازدید
خبرهای برگزیده

 

سه شنبه ی قبل در همین وبلاگ خواندید که مجله ی بین المللی تایم طبق سنت هر ساله اش، مرد سال جهان را با نظر سنجی انتخاب می کند. در حالی که هوگو چاوز و دکتر محمود احمدی نژاد در صدر اقبال نظردهندگان بودند، مدیران و تحریریه ی این مجله از معرفی مرد سال جهان، سر باز زدند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که مجله ی بین الملی تایم، 26 نفر را به عنوان نامزد دریافت مرد سال جهان معرفی کرده بود. این افراد کسانی بودند که بیشترین خبر در مورد آنها تولید شده بود و توجه مخاطبین رسانه های جهان را به خود جلب کرده بودند. در میان این افراد، اسامی رهبر کره شمالی (کیم جونگ ایل) ، پاپ بندیکت شانزدهم، دیک چنی، رامسفلد و رئیس جمهور تقلبی ایالت متحده (گرگ بوش) نیز دیده می شدند. این مجله همچنین اسامی رئیس جمهور کشورمان و هوگو چاوز را، به امید اختصاص دادنِ درصد کمی از آرا، اعلام کرده بود.

در حالی که چند روز پیش تحریریه ی تایم اعلام کرده بود که دکتر احمدی نژاد و هوگو چاوز در جایگاه اول کسب جایزه ی مرد سال جهان قرار دارند و در سایت این مجله هم قابل رویت بود، ناگهان در یک اقدام بی سابقه، مدیران تایم از معرفی مرد سال جهان سرباز زدند. این توهین به خوانندگان و نظردهندگان، با یک ادعای دروغ نیز همراه شد.

سردبیر تایم (ریچارد استنگل) گفت:«انسان هایی از سراسر کره ی زمین در حال تأثیر گذاری بر سیاست های روزنامه نگاری ما هستند. مسیرهای ارتباطی ما را دگرگون کرده ‌‌اند و حتی آنها طرز فکر ما را در رابطه با جنگ تغییر داده‌اند.» وی گفت:« مرد سال 2006 شما هستید. شما مشتریان و مخاطبینی که عصر اطلاعات را دگرگون کرده‌اید.» اگر ریچارد استنگل راست می گفت، بهتر بود به آرای مردم جهان احترام می گذاشت و مرد سال را معرفی می نمود. واقعیت این است که تایم و به عبارت کلی تر، غول رسانه ای غرب، حقیقت را برنمی تابد و به گردش آزاد اطلاعات اعتقادی ندارد. این هم یک نمونه ی دیگر از پایبندی رسانه های – به اصطلاح معتبر – غربی در برخورد با واقعیت، آزادی و آرای مردم است. تحریریه ی تایم در حالی با این وقاحت از پایبندی به آرای مخاطبینش سرباز زد که سردبیر آن (استنگل) نتوانسته بود اقبال مردم جهان به هوگو چاوز و رئیس جمهور کشورمان را انکار کند و گفته بود:«دکتر احمدی نژاد بیشترین تأثیر را بر تحولات خاور میانه دارد و در بین مردم منطقه و حتی مردم غرب طرف داران زیادی دارد.» دیگر برای مردم آزاد اندیش دنیا ثابت شده است که آنچه رسانه های غربی در باره ی آزادی و گردش آزاد اطلاعات می گویند ادعایی بیش نیست و سیطره ی قدرت های استکباری بر رسانه هایشان – و جعل خبر و دروغ پراکنی ِ گستاخانه توسط آنها - انکار ناپذیر است.

پ.ن: 1- سایت تایم و پیروزی هوگو چاوز و دکتر احمدی نژاد را در پست سه شنبه ی همین وبلاگ ببینید.     ]لینک[
2- در حال تنظیم خبر بودم که متوجه شدم خبرگزاری فارس هم همین سوژه را با اعلام برتری دکتر احمدی نژاد کار کرده است ( همان گونه که گفته شد ، دکتر احمدی نژاد پس از هوگوچاوز ، در مکان دوم جدول نظرسنجی قرار داشته است ).
3- مطلب قبلی ِ وبلاگ، و نظر دادن در باره ی ادبیات دفاع مقدس را فراموش نفرمایید.


  + یکشنبه 85/9/26 - 6:19 عصر - نویسنده: امیر عباس
مشارکت در بحث ()
 
فهرست یادداشت های این وبلاگ
 
به نام خداوند جان و خرد
جمهوری اسلامی ایران


روایــت فجـــر


عشق فقط یک کلام

سیّدعلی والسّلام


جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای


مشخصات وبلاگ
دوستان
آخرین یادداشت ها
روزانه
نوای وبلاگ
کلید واژه ها
آرشیو
امروز شنبه 103/2/15
وبلاگ سازمان بسیج مستضعفین basij سایت سازمان بسیج مستضعفین basij پایگاه سازمان بسیج مستضعفین basij
سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
خبرنامۀ وبلاگ