سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام خامنه‌ای: با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّۀ الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند. (13 دی 1398)
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
جانم فدای امام خامنه‌ای
امیر عباس
فکر می‏ کنم کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم و با امید زندگی می ‏کنم.
اخبار مرتبط با امام خامنه‌ای
جدیدترین خبرها
خبرهای برتر
خبرهای پربازدید
خبرهای برگزیده

زمان عبور از روی پل خیبر فرا رسید. هنگام سحر بود و هوا تاریک. تویوتای نخست را سوار شدیم. بنا بود که راننده آرام حرکت کند تا خودروهای بعدی به ستون و بدون فاصله‏ی چشم‏گیر همراه شوند. اما راننده‏ی ما برای اینکه نشان دهد چقدر استاد است، تخته گاز می رفت. ما هم نیشمان تا بناگوش باز بود و کیف می کردیم.

در میان پل رسیدیم به تویوتایی که با زاویه‏ی 45 درجه منحرف شده بود و یکی از چرخ‏های جلوش از پل خارج شده بود و کج‏دار‏مریز مانده بود تا فکری به حالش بکنند. نیش‏های مبارک بسته شد و تا رسیدن به مقصد هر چه ذکر بلد بودیم زیر لب خواندیم. موقع پیاده شدن با ژست تشکر، متلکی به راننده گفتم و او بلند خندید و التماس دعا گفت. فکر می‏کنم جمله‏ام این بود:«اخوی خیلی ممنون که ما را شهید نکردی!»

خلاصه در قسمتی از عقبه‏ی جزیره مجنون – که نمی‏دانم کجا بود - اتراق کردیم. منتظر بودیم تا به خط برویم. صبح که شد طبیعت زیبای جزیره چشمانمان را مسحور کرد. زیبایی هور را فقط باید دید. آب راکد، زلال و شفاف با عمق 1 الی 8 متر و با پوشش گیاهی بسیار فشرده. (البته در این چند عکس کمتر زیبایی‏ها منعکس است، چون در این قسمت‏ها یا بخشی از آب جزیره توسط مهندسی رزمی خشک شده است و یا مکان پرتردد است و نی‏ها به خشکی گراییده‏اند.)

همه فکر می‏کنند که پوشش هور به نی خلاصه می شود؛ اما در هور به جز نی (که 2 تا 7 متر ارتفاع دارد و در جاهای عمیق می روید) بَردی و چولان نیز وجود دارد. ارتفاع بردی 1 تا 2 متر است و در آب‏های نیمه‏عمیق می روید؛ در جاهای کم‏عمق شاهد چولان، با ارتفاع کمتر از نیم متر هستیم. چند نوع گل نیز کم و بیش و پراکنده رشد می کنند که من اسم یکی از آنها را که بیشتر به چشم می خورد، نیلوفر آبی گذاشته بودم و چه بسا در اصل هم همین اسم را داشت، چون شکل نیلوفر بود. حرکت در هور به دلیل همین پوشش گیاهی با زحمت میسر است. قایق‏ها از آب‏راه‏های مصنوعی و یا نهرها عبور می کنند و البته بلم‏ها می توانند از محل عبور حیوانات وحشی (مثل گراز) هم بگذرند که امکان تصادف (به اون معنا) هم منتفی نیست. نی‏های جزیره بهترین محل برای کمین زدن به دشمن (به ویژه در جزیره مجنون شمالی) بود. به همین منظور پل‏های شناور (خیبری) در میان نی‏ها به هم متصل می‏شد و تشکیل یک پاسگاه مخفی را می‏داد که رزمندگان شبانه روز در آن نگهبانی می‏دادند که خود حکایت مفصلی دارد و چون خاطره‏اش به این اعزام مربوط نمی‏شود، بماند برای توفیقی دیگر.

در همان یکی دو ساعت اول بعد از طلوع آفتاب هیجان خط مقدم در وجودمان نوسان گرفت. گلوله‏های پراکنده‏ی توپ و خمپاره 120 میلی‏متری به صورت پراکنده به زمین می خورد. آتش توپخانه‏ی خودی هم قطع نمی‏شد. همیشه لحظات اول ورود به خط سوم برایم شیرین و پر از هیجان بود؛ اما به سرعت همه چیز عادی می شد و فقط به مأموریتمان فکر می کردیم. بچه ها با اینکه وصیت‏نامه نوشته و تحویل داده بودند، باز هم چیزهایی می‏نوشتند و برخی مشغول نامه نگاری بودند. اما من همیشه این کارها را پشت خط و در حد افراطی انجام می‏دادم (به ویژه نامه‏نگاری را) و در خط، کمتر به این امور می‏پرداختم. همیشه به محض اینکه به سروصدای انفجار و شلیک توپخانه می‏رسیدیم، می نشستم و فکر می کردم که تا چند ساعت یا چند روز دیگر ممکن است برخی دوستانمان به شهادت برسند و تلاش می کردم که با همه مهربان باشم. در حالی که در اطراف قدم می زدم، و از شور و هیجان و زیبایی‏های طبیعت لذت می بردم، ماجرایی پیش آمد که هیجان و شور و نشاط را به اوج رساند. یکی از هواپیماهای دشمن که کمی رویش زیاد شده بود و برای عکس برداری در ارتفاع پایین پرواز می‏کرد، توسط یک بسیجی، با توپ ضد‏هوایی چهار لول منهدم شد. چهارلول همزمان با ما وارد منطقه شده بود و هنوز به قول خودشان یک پدال هم نزده بود و پدال آزمایشی را به شکم هواپیمای دشمن خالی کرد. می توان فرض کرد که خلبان با توجه به عکس‏های هوایی روز قبل، گمان نمی کرده که در آن مسیر پدافند هوایی وجود داشته باشد.


  + پنج شنبه 86/1/9 - 6:0 عصر - نویسنده: امیر عباس
 
فهرست یادداشت های این وبلاگ
 
به نام خداوند جان و خرد
جمهوری اسلامی ایران


روایــت فجـــر


عشق فقط یک کلام

سیّدعلی والسّلام


جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای


مشخصات وبلاگ
دوستان
آخرین یادداشت ها
روزانه
نوای وبلاگ
کلید واژه ها
آرشیو
امروز یکشنبه 103/2/16
وبلاگ سازمان بسیج مستضعفین basij سایت سازمان بسیج مستضعفین basij پایگاه سازمان بسیج مستضعفین basij
سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
خبرنامۀ وبلاگ