سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام خامنه‌ای: با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّۀ الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند. (13 دی 1398)
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
جانم فدای امام خامنه‌ای
امیر عباس
فکر می‏ کنم کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم و با امید زندگی می ‏کنم.
اخبار مرتبط با امام خامنه‌ای
جدیدترین خبرها
خبرهای برتر
خبرهای پربازدید
خبرهای برگزیده

2/3/1361 – آغاز مرحله ی چهارم: در ساعت 22:25 هجوم از سه نقطه آغاز و محاصره ی خرمشهر کامل می شود؛ اما بنا به دستور اکید فرماندهی کل قوای عراقی و وعده های فرمانده نیروهای دشمن و تشویق آنها، مقاومت دشمن در خرمشهر ادامه دارد. بر اساس یکی از سندهای به دست آمده از سنگرهای نیروهای عراقی مستقر در خرمشهر، ثابت می شود که این شهر برای دشمن از اهمیت زایدالوصفی برخوردار بوده است:« دفاع از خرمشهر نگهبانی از پیروزی است ؛ دفاع از خرمشهر، شرافت آزادگان عراقی(؟) را به همراه خواهد داشت؛ دفاع از خرمشهر، نابودی دشمن فارسی(؟) را تضمین می کند.»

                   

نیروهای عراقی مستقر در خرمشهر

3/3/1361: حلقه ی محاصره ی خرمشهر به قدری تنگ شده است که حتی فرماندهان نیروهای عراقی نیز ناامید شده اند و درصدد نجات نیروهایشان هستند. فرمانده نیروهای عراقی مستقر در خرمشهر کشته می شود. انواع کلاه ها و پوتین ها، به طرز حیرت آوری در کنار اروند رود به نشانه ی فرار مذبوحانه ی سربازان و فرماندهان عراقی تل انبار می شود. بسیاری از سربازان در حال فرار غرق می شوند. صدای رزمندگان اسلام از بلندگوها پخش می شود و نیروهای عراقی را به تسلیم دعوت می کند. عراقی هایی که تا ساعاتی پیش غرور ناشی از تجاوز در چهره شان موج می زد، رام و وحشت زده، دسته دسته خود را تسلیم می کنند. در دست بعضی از آنها عکس امام(ره) و قرآن دیده می شود. باز هم دشمن غافلگیر شده است.

                  

خرمشهر بعد از 575 روز اشغال، آغوش خود را به روی رزمندگان اسلام گشوده است. شهری که بدون سلاح و امکانات و با وجود خیانت های عناصر خود فروخته پس از 34 روز مقاومت، به دست دشمن افتاده بود، اکنون در مدت 25 روز آزاد شده است. رزمندگان برای ادای نماز شکر به مسجد جامع رفته اند و خبر آزادی خرمشهر در ساعت 14 از صدای جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود.

                              

خرمشهر را خدا آغاز کرده است و رزمندگان و مردم مغرور نیستند. همه نماز شکر به جا می آورند و با فرارسیدن شب بر فراز بام ها ندای تکبیر سر می دهند. رزمندگان، مردم و مسئولین در برابر خالق متعال رفتاری خالصانه و خاضعانه دارند. در آستانه ی آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام، یکی از فرماندهان به محضر حضرت امام خمینی(ره) رفته بود و وقتی به توانایی رزمندگان برای بازپس گیری خرمشهر اذعان کرده بود، امام(ره) فرموده بودند:«الحمدلله» سپس دعا کرده و فرموده بودند: «ما باید به خدا توکل کنیم.» در زمان اشغال خرمشهر توسط ارتش بعث نیز، وقتی حضرت امام(ره) مهیای اقامه ی نماز و آماده ی گفتن تکبیرة الاحرام بودند، خبر سقوط شهر را به ایشان گفته بودند و امام فقط فرموده بودند: «جنگ است دیگر» و رو به قبله کرده و قامت بسته بودند:«الله اکبر.»

                    


  + سه شنبه 85/3/2 - 1:58 عصر - نویسنده: امیر عباس
 

 16/2/1361- آغاز مرحله ی دوم: ساعت 22:30 است که دستور مرحله ی دوم عملیات، به منظور رسیدن به مرز بین المللی و محاصره ی خرمشهر صادر می شود. رزمندگان اسلام به سرعت جاده ی مرزی و مرز بین المللی می رسند. دشمن سر در گم می شود و نسبت به ادامه ی عبور در منطقه و اجرای ضدحمله، دچار تردید جدّی می شود. برتری رزمندگان اسلام نسبت به دشمن قطعی شده است و ابتکار عمل به طور کامل در اختیار نیروهای اسلام است.

در ادامه ی این مرحله، محاصره ی خرمشهر تشدید می شود و مواضع رزمندگان اسلام تثبیت و ارتباط خط مقدم با عقبه، از طریق جاده ی اهواز خرمشهر برقرار می گردد.

      

19/2/1361 – آغاز مرحله ی سوم: نیمه های شب است و نیروهای ارتش عراق دستپاچه عقب نشینی می کنند. فرماندهان ارشد عراقی، بصره را در خطر هجوم رزمندگان اسلام دیده اند و برای پدافند آن عقب نشینی می کنند. دیگر مقاومت دشمن در خرمشهر بی فایده است. این مرحله در ساعت 22 آغاز می گردد و روز بعد نیز ادامه می یابد و علاوه بر انهدام نیروهای دشمن، نحوه ی آرایش دشمن مشخص می شود و همین زمینه ساز طراحی دقیق مرحله پایانی عملیات است.

... ادامه دارد.


  + سه شنبه 85/3/2 - 3:0 صبح - نویسنده: امیر عباس
 

اشاره: سال روز فتح خرمشهر را امسال در حالی جشن می گیریم که دانشمندان هسته ای میهنمان، با رسیدن به چرخه کامل سوخت هسته ای به صورت بومی، افتخاری دیگر برای ایران اسلامی آفریدند و روح پر فتوح شهدای دفاع مقدس را خشنود ساختند. از طرفی بیش از یک سال است که ابّهت دروغین مرد شماره یک تجاوز به ایران فروریخته است و صدام حسین بیش از یک سال است که با گرفتار آمدن در بدترین شرایط، آن هم به دست اربابان چون خود جنایتکارش، سرنوشتی شوم تر از «خود کشی» نصیبش گشته است.

 

افول حکومت بعث: بدون اغراق، شمارش معکوس افول حکومت بعث، از عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر آغاز شد. عملیاتی که طی 25 روز و در 4 مرحله، دستاوردهایی چون:«آزادسازی خرمشهر، پادگان حمید، هویزه، جفیر و حسینیه؛ 19000 تن اسیر و 16500 تن کشته و زخمی از دشمن؛ انهدام عدوات جنگی دشمن و غنایم متعدد» به همراه داشت.

سرعت عمل نیروهای اسلام و طرح مانور عالی، حامیان منطقه ای و جهانی صدام را به وحشت واداشت. تا حدی که برخی تحلیلگران، از توانایی ایران در برقراری نظام جمهوری اسلامی در عراق، ابراز نگرانی کردند. با این توضیح، مروری بر عملیات پرافتخار بیت المقدس خالی از لطف نیست.

9/2/1361 – آغاز مرحله ی اول عملیات: شب از نیمه گذشته است و نیروها در مواضع خود مستقر شده اند و آماده ی صدور فرمان عملیات هستند. فرمانده سپاه به دلیل ابهامش در مورد رفتن به سمت خرمشهر و چگونگی پاتک دشمن، استخاره می کند. آیه با نقل داستان حضرت موسی(ع)، این نوید را به همراه دارد:«نترسید، ما شما را از قوم ظالمین نجات خواهیم داد.» فرماندهان سپاه و ارتش در قرارگاه مرکزی کربلا گرد آمده اند و شهید آیت الله صدوقی(ره) و آیت الله مشکینی هم حضور دارند. آیاتی از سوره ی فتح تلاوت می شود و در ساعت 24:30 رمز عملیات توسط فرماندهی قرارگاه اعلام می شود: یا علی بن ابی طالب! روز 13 رجب است و صادق آهنگران روضه می خوانَد و دعای ملکوتی توسل، فضای قرارگاه مرکزی را عطرآگین کرده است. در کنار هدایت نیروها توسط فرماندهان، شهید صدوقی(ره) و آیت الله مشکینی، برای رزمندگان پیام می فرستند. رزمندگان ضمن عدول از نظر متخصصان مجرّب جنگ، با طرحی ابتکاری و بر خلاف انتظار و آرایش دشمن، از کارون عبور می کنند و از پهلو به دشمن می زنند. اگر چه ارتش عراق قبل از شروع عملیات در مورد تهاجم رزمندگان اسلام هوشیار بوده است، اما نسبت به «زمان» و «تاکتیک» غافلگیر می شود و در پایان روز نخست، دستاوردهای نبرد، فراتر از محاسبات است و تعادل دشمن بر هم خورده است.

... ادامه دارد.


  + دوشنبه 85/3/1 - 9:34 صبح - نویسنده: امیر عباس
 
فهرست یادداشت های این وبلاگ
 
به نام خداوند جان و خرد
جمهوری اسلامی ایران


روایــت فجـــر


عشق فقط یک کلام

سیّدعلی والسّلام


جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای جانم فدای امام خامنه‌ای


مشخصات وبلاگ
دوستان
آخرین یادداشت ها
روزانه
نوای وبلاگ
کلید واژه ها
آرشیو
امروز جمعه 103/2/7
وبلاگ سازمان بسیج مستضعفین basij سایت سازمان بسیج مستضعفین basij پایگاه سازمان بسیج مستضعفین basij
سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
خبرنامۀ وبلاگ